INN, ZILLER a DONAU druhý týden

Za první týden nás potkalo pár nehod – Pavla si odřela nohu, mi praskl přední plášť. Jinak bylo krásně a ani občasné bouřky a změny počasí nijak nezkalily krásnou cyklodovolenou, která se překulila do druhého týdne.

Pondělí 12.8.2013 usedlost u Eringu – arboretum 2 km před Pasovem

Protože se nám osvědčilo snídat banány a vařit kaše až na první přestávce, tak ani toto ráno nebylo jiné. Dojeli jsme do Eringu a na fotbalovém hřišti jsme snídali. Cestou zpět na stezku jsme ve vesnici dobrali od hodných místních lidí vodu a dozvěděl jsem se mimo jiné, že na druhé straně hranice je v  rakousku malý obchůdek s cyklověcma.

Přejeli jsme tedy hranici po mostě a ve vesnici našli červený dům a u něj cykloobchod. Dokoupil jsem nový plášť, duši, Pavle náhradu zlomeného stojanu, Andrejce zpětné zrcátko. Prostě útrata za 50 €.

Po nezbytných opravách a výměnách vadných součástek, jsme pokračovali v cestě okolo Innu a cestou si vyprávěli příběhy o Jákobovi a Ezau. Před Pasovem je stezka po německé straně trošku divočejší, ale když jsme dojeli k altánu u Arboreta, navrhl jsem přestávku. Zastavil jsem běhající paní a dotázal se na kemp v Pasově. V Pasově není kemp jen hotely a penziony a tak jsme nocovali pod pěkným tisem nedaleko altánu.

Ujeto 59 km za 4:20

Okolo Innu a Zilleru celkem 502 km a následuje Dunaj

úterý 13.8.2013 dva km před Pasovem – Schloegen

K ránu byla bouřka a ta přešla do deště až do 8 hodin ráno. Sbalili jsme a přestěhovali se do altanu na vaření snídaně, lepení prasklé duše a dobalení. S jedním pánem s Pasova jsem si povídal o cestě, odkud jedem a kam chcem dojet a on nám poradil, že pokud chceme rovnější cestu okolo Dunaje, tak je lepší jet levobřežní variantu, sice okolo silnice, ale bez převýšení.

Stejně jsme ale přejeli na pravý břeh po mostě, neb se nám nechtělo platiti za pozdější přívoz a díky tomu jsme si mákli do kopce a následně i po opravované silnici spolu s autama. Rozhodli jsme se tedy pro první kemp na který jsme natrefili. A ten měl bazén s vyhřívanou vodou, takže jsme po vybalení, osprchování zapadli do bazénu a blbli tam do večeře -)

ujeto 52 km za 3:25

středa 14.8.2013 Schloegen – Pleshinger See (u Linze)

Večerní koupání v bazénu se nám líbilo natolik, že jsme si zaplavali i ráno. A díky tomu jsme odjížděli až okolo 11 hodiny :-)

Krásné údolí Dunaje s kvalitním asfaltem až po Aschach, tam se údolí otevírá a až do Ottensheimu jsme jeli po pravém břehu Dunaje. V Ottenheimu přívozem na levý břeh a tam vede cyklostezka okolo silnice první třídy, je sice stavebně oddělená ale díky provozu je tam docela hluk a auta tam valí 90 – 100 km/hod. Kousek za Linzem jsme dojeli do kempu Pleschinger See, kde za náma přišla maďarská paní, co minulou noc spala ve stanu vedle nás a nabídla nám , ať si postavíme stan vedle nich a udělali nám tam místo. Tak jsem oprášil mé chabé znalosti maďarštiny a pěkně  jsem jim poděkoval maďarsku kesenem :-)

ujeto 65 km za 4 hodiny

čtvrtek 15.8.2013 Pleschinger See – Grein

kemp v Pleschinger See je takový na přespání, takže se ráno rychle vylidnil. Stezka nás provedla obcemi, kde jsem mohl okukovat rakouské řešení ochrany proti povodním.

Po návratu k řece jsme našli místo na řece s dobrým přístupem k vodě, s přístavištěm chráněným vlnolamem a tak kromě jídla, zde holky využily přestávky ke koupání.

Večer jsme dojeli do kempu v Greinu. Je vidět, že zde povodeň zanechala dost bahna, i když bylo uklizeno tak okolo keřů je vidět množství naplavenin. V kempu jsou v karavanech cikáni, takže jsem docela s obavami očekával noční provoz, ale nakonec se okolo nás utábořila početná italská katolická cyklovýprava a tak noc proběhla pokojně.

ujeto 62 km za 3:57

pátek 16.8.2013 Grein – Melk

Kousek od kempu je Hofer, rakouská varianta německého Aldi, což jsou údajně nejlevnější potraviny. Asi jo, akorát mi neberou platbu kartou a tak vše platím v hotovosti. Po té pokračujeme po levém břehu ale vadí nám silný provoz na silnici a tak na nejbližším mostě přejíždíme na pravý břeh. Silný protivítr nám hodně zpomaluje cestu.

Proto po dojetí do Melku rádi využijeme možnosti místního kempu. Hned vedle je přístav, kde kotví velké říční lodě pro turisti :-)

ujeto 53 km za 3:32 (protivítr)

sobota 17.8.2013 Melk – Zwentendorf

Ráno jsem pofotil přístav Melku a po nákupu v místním Hofru na dva dny a chvíli bloudění po městě, jsme nakonec nabrali správný směr a po pravém břehu Dunaje pokračovali v cestě. Stezka vede vinicemi a jabloňovými sady. Dunaj je pěkně široký, nebe vysoké a nikde okolo žádné dráty ve výhledu. Po včerejším protivětru ani památky, jen horko.

Cestou jsme míjeli motorkářský sraz u elektrárny a asi dva kilometry od nich, jsme narazili na pěkný malý kemp ve Zwetendorfu.

Celou noc jsme ale poslouchali metal z nedalekého srazu motorkářů a nad ránem přešli do hnusného techna. Metal se poslouchat dá, na tu vzdálenost, ale techno ani na tu vzdálenost ne :-(

ujeto 75 km za 4:45

neděle 18.8. 2013 Zwentendorf – Tulln – Rossatz

Ráno jsme popovídali s trojkolkáři ze Slovinska. Jedou trasu Pasov, kam dojeli autem, do Tullnu a zpátky do Passova pro auto. Původně jsem chtěl dojet až do Vídně ale, protože krajina okolo Dunaje mi velmi připomíná stezku doma okolo Odry u Ostravy, tak po dojetí do Tullnu a po přestávce na oběd otáčíme a vracíme se proti proudu Dunaje zpět k Linzi. Po zralé úvaze jsme se rozhodli striktně používat raději pravý břeh Dunaje, hlavně kvůli menšímu automobilovému provozu.

Po dojetí do kempu v Rosatz jsme potkali češky s dětma , které čekaly na své manžely, až dojedou do kempu s auty. Dělají to tak, že všichni jedou cca 50 km do kempu, tam chlapi odloží roby s děckama a konečně se mohou projet svojí rychklostí těch 50 km zpět pro auta, aby potom auty dovezli stany a všecky věci. Když jsme viděl jejich auta, dělal bych to taky tak. Určitě bych nenechal auto z milion stát tři týdny někde u nádraží. :-)