Cyklovíkend Osoblaha 2013

O víkendu 14–16.6.2013 jsme se vypravili na cyklovýlet do Osoblahy. Přeprava do Osoblahy byla autem s koly na střeše a měla za cíl otestovat nový nosič na lehokolo, který jsem koupil vloni v zimě a dosud jsem neměl čas ho vyzkoušet. Koupil jsem nosič Hakr a po chvíli seřizování a dosazení dvou matic ze starého rychloupínáku se mi povedlo připevnit přední vidlici a mohl jsem nakládat další kola.

Do kempu v Osoblaze jsme dorazili o půl osmé večer a telefonicky se domluvili se správcovou, že formality s ubytováním vyřídíme v sobotu, buď ráno nebo odpoledne. Postavili jsme stan, nafoukali matrace a po jídle jsme si udělali oheň a poseděli u ohně. Kemp v Osoblaze má dvě ohniště, jedno pro větší společnost a druhé pro pár lidí, obě ohniště jsou obložená kamenem a vypadají hezky, ne jak ten strašný zvyk českých kempů osadit ohniště studnovou skruží. V noci jsem otestoval nový spacák, který jsem získal ve slevě a protože byla teplá noc, ani jsem ho nezapínal do mumie, ale nechal rozepnutý jako dekáč.

Sobota 15.6.2013

Cílem sobotního výletu byla návštěva obce Slezské Pavlovice a pak už nic, jen toulání po cestách Osoblažska. Cesty na Osoblažsku jsou asfaltové, s minimálním automobilovým provozem a celá krajina je taková zvlněnka. Prostě chvilku do kopce a chvilku z kopce. Andrejka sice zpočátku brblala, že kopečky nemusí, ale po prvním krásném dlouhém sjezdu rychle pochopila, že odměnou za vyšlapaný kopec je pěkné svezení se do údolí a tak jezdila jako malé dráče před námi a musel jsem si hodně máknout, abych ji dohnal :-)

V obci Liptaň je hospoda ve které jsme si dali polévku. Já polévku moc nemusím ale tahle byla dobrá a oni vlastně nic jiného ani v nabídce neměli. Ve Slezských Rudolticích se zrovna konala na zámku akce PhotoNoPhoto a kdyby si lidé na akci nepřinesli vlastní jídlo, asi by umřeli hlady. Ani jedna hospoda z těch dvou co jsou v blízkém okolí zámku nevaří. Za těch 9 let co jsem tady byl naposled, se vůbec nic nezměnilo. Na akci PhotoNoPhoto jsem se v sobotu nestavoval, jelikož nemám rád shluky lidí a na fotky jsem se stejnak chtěl podívat až v neděli.

Večer jsme dojeli do kempu, osprchli se a po té co jsem objevil u recepce paní správcovou, jsme vyřešili ubytovací poplatky. Večer nám Pavla dala na prdel v žolíkách a parta co spala v chatkách , když viděla naše přípravy na oheň, nás pozvala ke svému ohni , k tomu pro velkou společnost. Tak jsme poseděli pokecali o kolech, o focení a o těžbě  uhlí v Beskydech a šli spát. Můj spacák si zabavila Andrejka a tak jsem spal v tom jejím a byl mi krátký. :-) Ale protože zase byla teplá noc, tak to nevadilo a v pohodě jsem se vyspal. Ujeli jsme 55 km.

Neděle 16.6.2013

Ráno jsem nechal na lehokole svézt toho nejodvážnějšího ze skupiny, co jsme s nima večer kecali u ohně. A po krátké rozpravě o výhodách a nevýhodách ježdění na lehokole jsme se vydali na cestu.

Cílem nedělního výletu byla cesta do Slezských Rudoltic na výstavu PhotoNoPhoto. Aby byla nějaká změna, tak Pavla vymyslela, že pojedeme po červené značce a ne po cyklostezce. Až do Bohušova v pohodě po asfaltu různé kvality. V Bohušově u kempu na rybníce byly nějaké závody na deblovkách a z davu přihlížejících k nám došla Katka od Pavlinčiné ségry Hanky. Zrovna tam jsou na letním kurzu vysoké školy.

Pak už ovšem naše pokračování cesty bylo po červené značce terénem. Velmi rychle jsme červenou značku ztratili a pokračovali po značkách jejich orientačního běhu. Takže v okamžiku, kdy mi došlo, že nás cesta vrací nazpět do Bohušova, jsme jejich značku opustili a po lesácké cestě dotlačili kola k silnici. Cestou jsme našli dvě babky a tak díky, těmto suchohříbkům byla cesta lesem ziskem :-) A krásně ten les voněl. :-)

Do Slezských Rudoltic jsme dorazili na oběd a v hospodách se tam nevaří, tak jsme sežrali svoje zásoby a počkali na otevření zámku a prohlédli si jak výstavu, tak i exponáty historické části. Na zámku není nic původního, jelikož po odjezdu Wermachtu a vyhnání sudetských němců byl veškerý nábytek zámku kompletně rozkraden. Za bolševika sloužil jako sklad léčiv a tak, aby vyhověl normám na uskladnění léčiv byly nahozeny nové omítky na původní zdivo a podlahy byly vybetonovány. Do všech místností byly instalovány tělesa ústředního topení. Topení už odmontovali a z depozita Opavského a Krnovského muze si zapůjčili nějaký nábytek a instalovali interiery. Je to každý kus nábytku z jiné doby a celá expozice nemá žádnou myšlenku. Jen mě pobavil kulečníkový stůl, který byl údajně vyroben na počest Adolfa Hitlera. :-) Slezské Rudoltice až v roce 1947 získali na náměstí bustu TGM a tak možná na jediném místě v republice TGM vydržel na náměstí celou bolševickou éru. Až po 89 bustu TGM přestěhovali před hospodu. A teď má pro mě rudoltický zámek další raritu a tou je Ádův kulečníkový stůl :-)

Cestou zpět do Osoblahy jsme už nevymýšleli jiné cesty a těch 10 km dojeli spořádaně po silnici :-) V Kempu jsme pojedli, nahodili kola na střešní nosič a přes Polsko se vrátili domů. V Polsku jsem neodbočil, kde jsem měl a díky tomu jsme jeli po trase, kterou jsem měl naplánovanou na kole z Třebomi do Osoblahy. Asi si to budu chtít někdy projet, protože je moc hezká aspoň některými úseky. Tam kde vede přes větší města, jako třeba Kietrz a pod., tak tam je docela provoz :-)

Ujeli jsme 20 km

Fajn víkend. Otestovaný nový spacák, nafukovačka, střešní nosič na LeHack a výsledek velmi uspokojující :-)